torsdag 9 april 2015

Här händer det grejor minsann!

Efter en lång tids längtande och trängtande har vi äntligen köpt en ny bil till mig.
Förvisso blev det inte den bilen som jag först ville ha, även om vi fick ett jättebra erbjudande.
Den bilen var utrustad med både det ena och det andra, rena lyxutförandet och ack så härlig att köra.
Det var som man säger -kärlek vid första ögonkastet.
Trodde jag aldrig skulle fästa mig vid en fransman....En Renault Captur 2013.
Men tyvärr var det alldeles för mycket pengar det handlade om för man vill ju leva också efter att man har betalt månadskostnaden.... Men snygg var den och underbar att köra!

Istället blev det en mindre bil, en silvergrå missil.......
En rapp liten sak med manuell låda (hade ju hellre velat ha automat....tanten i mig har vaknat)
Det bidde en Mitsubishi Space Star årsmodell 2014 och har endast gått 42 mil!
Odubbade vintertofflor ingår också -jippie!
Var ute och körde denna en sväng också, och den var helt okej.
Inte för mycket fancy pancy, ingen avancerad elektronik som kan bli kostsamt när det strular.

Äntligen skall jag våga mig iväg på längre svängar än närmaste ICA (jag överdriver lite nu)
Maken behåller BrumBrum för att åka fram o tillbaka till jobbet.
När den har tjänat ut är det bil-himmeln som gäller.

Men min drömbil förblir Capturen, och när Dan har avancerat i graderna alternativt vi har vunnit på Lotto, ja då jäklar skall jag ha min Captur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar