fredag 20 mars 2015

Nya strålande tider.

Har legat på latsidan ett tag, har liksom inte haft någon inspiration för fem öre.
Inte så konstigt egentligen, min dator har legat nedpackad och är ännu inte installerad.
Någon dag skall jag väl få tummen ur och flytta bilder och annat smått och gott, för jag har skaffat mig en laptop istället.
Mycket behändigare än det stora stationära åbäket.
Varför den är nedpackad beror på att vi har flyttat till en större och finare lägenhet i Partille Kommun.
Stärtered heter området och ligger i Jonsered, känns helt overkligt, trodde jag aldrig skulle komma bort från Oluff Nilssonsväg.

Men nu är det gjort och hundägare har vi blivit till en liten Jack Russell flicka vid namn Tilda.
Hon är 2 år till sommaren så det är en ung liten fröken med väldigt bestämda åsikter om livet.

Jag börjar det nya blogglivet med att ändra layouten, nya färger och nytt typsnitt.
Hoppas att ni ser någon skillnad?
Jag kommer huvudsakligen köra samma upplägg som förr, men nu tillkommer det tre nya inslag i mitt liv.

Min nyvunna hobby är en utav dessa inslag - Sticka och virka!
Jäklar vad roligt detta är, jag har redan lyckats sticka ett antal mössor, vissa utav dem har varit på beställning.
Rattmuffar av skilda slag, växelspaksmuff, handväska Pompadour till liten söt flicka, och hundtröjor i alla möjliga färger.
Nu har jag stickat två barntröjor till vårt gudbarn och hans lillebror, tröjor med fräcka dödskallar.
Och skall strax avsluta en tröja till mig själv.
Jag kommer fota alla mina alster och visa er för jag är så stolt över mina alster.

Tilda är ett nytt inslag i mitt liv och detta innebär låååånga och mååånga promenader.
Vilket har resulterat i att jag har gått ner i vikt *jippie*
Det bästa är när man lånar Bosse och dom får vara lösa och räjsa runt på gräsmattor eller ännu bättre inne i skogen.

Min tredje hobby är min trädgårdstäppa!
Är så himla glad över detta och ser fram emot en säsong med prunkande blomster och doftande kryddväxter.
Har i dagarna beställt förodlade plantor som doftande Pioner och en Stockros vid namn Nigra som är så himla vacker.


Vi har lärt känna ett underbart trevligt par här i området, även dom har en hund, en go kille vid namn Gizmo.
Men det är inte bara dessa som vi har lärt känna, jag umgås i alla fall några dagar i veckan med en kvinna vid namn Christine och hennes hund Teddy, hon är himla mysig och hennes hund jätterar.
Vi dricker kaffe och handarbetar ihop i mitt kök, eller så åker vi till Trådrullens Stickcafé och umgås.


Livet känns riktigt gott just nu, mitt illamående över mitt tidigare boende är som bortblåst och vi kan äntligen bjuda hem vänner utan att skämmas ögonen ur oss.

Snart är det grillsäsong och då är det dags för en BBQ-afton....håll i hatten folks!

Tjingeling...Nu kör vi!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar